Verslagen

Verslag Muggenbeet 2011

Op 19 augustus werden 12 leden van Toerclub Wervershoof om 9.30 uur bij Leo Schmidt verwacht voor een kop koffie.
Na de koffie stond iedereen klaar om te vertrekken richting Muggenbeet, alleen onze wegkapitein Hans Steltenpool ontbrak.
Hij had zijn vrouw met de auto vooruitgestuurd om de weekendtas bij Leo af te geven, maar van Hans geen spoor.
Zijn vrouw veronderstelde dat hij zijn fluit was vergeten, wat aanleiding gaf tot enige opmerkingen.
Maar na een kwartiertje wachten blies kapitein Hans op zijn fluit en konden we vertrekken.
Het was de bedoeling om in de buurt van Lelystad onze eerste koffiestop te houden.
Omdat we de wind in de rug hadden, besloten we om maar gelijk door te fietsen naar onze lunchplek, Schokland.
Na de lunch hebben we daar nog een museum bezocht en een interessante film over de geschiedenis van dit voormalige eiland bekeken.
Via een omweg over o.a. Giethoorn kwamen we na ca.130 kilometer in Muggenbeet aan. Tijdens het diner overhandigde Jan Steltenpool een foto aan de chauffeur van de volgauto, Peter van de Berg. Peter kreeg een foto uit zijn glorietijd als keeper bij V.V.W. Een prima idee van Jan!
Na een heerlijk diner haalden de meesten van ons nog een afzakkertje in het bruine café van Hotel Geertien.
Degenen, die ons kennen zullen begrijpen, dat het niet bij één afzakkertje bleef.
En dat was bij een aantal de volgende morgen te zien.
In Kampen hadden we op een terras in de zon onze koffiestop.
In Bataviastad in Lelystad wist ondergetekende een Italiaans restaurant waar we op het terras wel een broodje zouden kunnen eten. Het is echter bij een drankje gebleven.
Jammer genoeg heerste daar de mentaliteit:” Leit are hullie maar drok make, wai doene ’t niet.”
Ons restte niets anders dan bij de snackwagen onder aan de dijk richting Enkhuizen wat te eten.
Na terugkomst in Wervershoof nodigde Sjaak Bakker ons uit om alvast wat in te drinken voor de kermis en de liefhebbers konden genieten van zelfgerookte paling.
De conclusie van deze dagen was: laten we het niet bij deze ene tocht laten, maar voor volgend jaar weer een dergelijke tocht organiseren.